Un espai web per compartir les experiències dels infants de la classe de P3.

dilluns, 11 de març del 2013

RACONS

Us volem mostrar el treball per RACONS que estem fent aquests dies a l'aula de P3.

Fem 5 activitats simultànies. Cada taula en fa una de diferent, i en cada sessió es va passant per una d'elles. De manera que, en acabar les 5 sessions tots i totes han fet les diverses activitats.

Aquesta organització de treball permet una millor actuació en casos de demanda d'ajuda, atenció més individualitzada i adaptada a les necessitats de cada alumne.

Les activitats son les següents:


FIGURES GEOMÈTRIQUES

Amb l'ús d'una plantilla amb la silueta de les formes 
geomètriques bàsiques (quadrat, triangle, cercle i rectangle) 
han d'encaixar les peces allà on correspon tenint en 
compte les diferent mides que hi ha.


GRAFOMOTRICITAT

Ressegueixen amb retolador uns traços que ajuden a preparar-se per 
a la escriptura i a anar adquirint millor domini de la lateralitat i el domini 
de l'estri d'escriptura. També remarquem molt la importància de 
mantenir una bona postura corporal i d'agafar el retolador fent la pinça.


CONFECCIÓ DEL NOM (TRANSPARÈNCIES)

En unes transparències tenim impresos els noms de tots els nens/es
de la classe. A part, tenen totes les lletres de l'abecedari en transparències individuals
per a sobreposar-les i poder confegir el nom propi i el dels companys/es. 
Ajuda, entre d'altres coses, a comprendre que les paraules son un 
tot format per petites parts que són les lletres.


CONFECCIÓ DEL NOM 
(PUZZLE-FOTO)

És un altre material elaborat a l'escola, en el qual es pot formar 
la fotografia i el nom de cada nen/a per mitjà de les diferents peces. 
Ajuda a comprendre que les lletres han d'estar ordenades d'una 
manera concreta per a formar un conjunt, que en aquest cas és el nom d'un company/a. 
La primera lletra és vermella per ajudar a iniciar el puzzle.


TRAÇ AMB FARINA

Una de les millor maneres d'aprendre a dominar el traç i a coordinar els 
moviments de la mà és fer-ho de manera progressiva. És a dir, començar 
practicant en superfícies grans i amb les mans o dits i fent moviments amplis i grans; 
per anar avançant cap a superfícies més petites, amb ús d'estris d'escriptura
i amb moviments més precisos i tancats. 



ENS AGRADA MOLT FER RACONS! 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada